Monday, November 28, 2005

Boys Don't Cry

Pada hari yang agak sibuk dengan mengejar dateline, aku cuba mengalih tumpuan kepada sebuah klip video "If Only Tonight We Could Sleep", persembahan Deftones. Secara bawah sedar aku rasa macam 'layan' abis. Marilyn Manson muncul dari sudut kiri pentas bagi memperkenalkan band yang seterusnya, AFI, yang mempersembahkan lagu "Just Like Heaven". Atmosphere gothic begitu mencengkam. Puluhan penonton yang rambut diwarnakan, muka di make-up, tak kira perempuan atau lelaki, 'layan' abis. Penuh konsentrasi...MTV Icon: THE CURE.

Semudah itu THE CURE berjaya menarik minat aku. Selama ini aku tidak pernah ambil peduli dan tak mau peduli pasal band ni. Sebabnya? Entah. Seusia aku dah band ni. Mulai 'kejadian' tersebut lagu-lagu The Cure telah menjadi halwa telinga gua, siang dan malam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home