Monday, October 08, 2007

Bila Rumi menari, Hamka berseloka, Layne Staley menghisap dadah, Mohd Asnol Lob mencemar duli

Sebatang. Dua batang. Tiga batang...Lima batang.

Berterusan tanpa henti tar dan nicotine meresap masuk ke dalam paru-paru. Bertemankan segelas kopi o panas yang akhirnya hampir sejuk semasa hendak menuruni lembah berlendir bergelar kerongkong.

Hujan masih lagi turun. Di meja sebelah sepasang kekasih berbangsa Cina sedang indah bermadu kasih biarpun sewaktu nak makan.

"Gila pe..."

Mata aku tepat menuju ke screen tv. Tapi aku tak tau pun apa yang terjadi. Yang pasti cuma aku nampak manusia manusia sedang tergedik gedik. Ahh...

Fikiran aku cukup melayang. Tinggi. Semuanya pasal malam kelmarin. Mungkin itu satu kesilapan yang tak harus aku buat. Aku sudah membelot diri aku sendiri. Aku mengingkari janji. Bermililiter air ludah yang sudah aku jilat balik.

Tak sepatutnya aku pergi berjumpa dengan kau-umpama-bunga-yang-mekar-dihatiku, sejarah lama. Kalau boleh aku tak nak tgk sejarah dah. Tak mengajar apa apa pun selain dari menyakitkan jiwa. Meluntur kan motivasi.

"Was that really you?"

Seorang rakan bertanya kebingungan apabila aku tanpa henti mengomel, merepek, mecarut di dalam bahasa Inggeris. Sesuatu yang amat jarang aku lakukan.

Hebat juga kesan tekanan bawah sedar ni. Rakan baik aku pernah mengingau bercakap cina dengan begitu fasih. Entah apa yang dimimpikan budak tu. Dia jugak pernah mengigau bercakap Inggeris dengan loghat American yang cukup pekat. Unconscious behavior.

Dan aku, di masa asyik "layan" tar dan nicotine bersama caffeine, mulut sibuk membahas, jari jemari aku cukup pantas melepaskan perasaan. Juga English.

"When I touched your pale lips, I can tasted the prudence of your love, Writing my sacraments with the holy blood, All I heard was your voice conversing the writ"

"Deep in your eyes I can see the aging lust, With a buried hand you tried to energize the last breathe, Seeing you may only troublesome the wretchedness, I can't hold it any more, bow my head to self the only blame"

"Distance may not consequence the hate, Tripped in the hay I cursed you for the ignorance, Buying love selling love, I marked the buster that will not comply, To your resolutions that stacked in my heart"

Sambil terhangguk hangguk mendengar Grade dan Atreyu, satu lagi sempat aku tulis. Dan mempengaruhi....

"Blistering night caught in the mist of attraction, Down on knees for another confession, Upon the arrival of misfortune tendering, Something insane totally control the beings"

"Switching lanes will not stop the confusion, Another heart break, another frustration, Trapped in cold, shivering to the bones, Loving you, please leave me alone"

"Bittersweet, last in calls for the heaven, Always be one, no body care to be driven, Slammed the door like there is no tomorrow, Angel of destiny turning back to sorrow"

"Tormented soul of redemption glancing through, It hurts me not, but it kills me more, Just help me, I can't stop thinking of it more"

3 Comments:

Blogger siti rosman said...

Bebs, slamet hari raye. Happy le skit bebs, lately nih entry dark bebeno.

12:39 PM  
Blogger N a d i a said...

...sambung.."ku harap kau mekarlah selama-lamanyaaaa..."..heheheh...
penin teman mikio tajuk yg panjang bebeno..

4:41 PM  
Blogger Mohd Asnol Lob said...

nadia...
itu ek sambungannya??
sah lupa la...

8:56 AM  

Post a Comment

<< Home