Monday, September 24, 2007

Kau sungguh mendamaikan jiwa, Elliott Smith.

Hanya dinding batu berwarna cream. Lima enam palitan darah kering tersenyum kelat. Semuanya tinggalan pejuang berani mati yang rela mengorbankan nyawa mereka semata untuk mencari sedikit tenaga bagi meneruskan kehidupan. Tapi aku pasti, tiada siapa pun yang akan mengingati pengorbanan mereka. Mati yang sia-sia.

Nyamuk.

"Sing like you think no one's listening, you would kill for this, just a little bit, just a little bit, you would kill for this"

Kau memang benar, John Nolan. Nak kata suara kau sedap, boleh tahan la jugak. Nak kata lagu kau sedap, boleh tahan la jugak. Nak kata segala melodi dan bait-bait nukilan kau tu akan didengar, dilayan orang, mungkin jugak. Dengan kelancaran pengucapan kau yang tersekat-sekat, berjaya jugak kau menyah gundah yang terbit tatkala aku cuba menghayati idea existentialism yang aku dapat dari Kami.

Bukan kebiasaan aku untuk menonton drama di tv. Tv pada aku hanyalah sebuah presentasi visual yang menjadi platform menterjemahkan hasil karya agung manusia-manusia intelek.

Malam tadi aku terpaku selama sejam menikmati falsafah. Ianya sebuah dokumentari, bukannya drama. Mana mungkin sebuah hiburan biasa, sedangkan ianya lebih berbentuk satu dokumentasi kehidupan yang cukup sarcastic.

Ada sedikit yang cuit bekas kehidupan aku. Cuma, dalam cerita lepas, tak ada perempuan yang sebegitu terhadap aku. Haha...mana ada awek menyimpan perasaan terhadap gua.

Err...aku tipu. Ada.

Di kiri jejak-jejak pejuang kamikaze, di kanan manusia intelek sedang terlaung-laung. Spontan aku text kepada seorang awek yang aku ada simpan perasaan. Haha...

"Elo beb. Me little bored. Guling-guling atas katil, sepah-sepahkan my cds, but sleep won't come."

Sehingga pagi ni aku tak dapat sebarang reply. Kan aku dah kata, mana ada awek simpan perasaan terhadap aku. (Kah kah kah....)




2 Comments:

Blogger N a d i a said...

ye ke?..heheheheh

9:00 AM  
Blogger Mohd Asnol Lob said...

iye...tak caya tanya aku
muahaha...

7:55 AM  

Post a Comment

<< Home